annin autoissa ei ole ollut ongelmia: 13:43 < ann> wind: mulla meni samarasta ratin bagi vikatilaa 22:40 < ann> samara kerran keittikin 16:20 < ann> samara oli ihan toimiva talviauto paitsi tuulilasin huurteenpoisto ja lämpeävyys samarassa jumitti kaasuvaijeri välillä tosin sen sai jalan kanssa helposti korjattua ajossa, ei tullut edes vaaratilannetta samarassa jäi kaasupoljin pohjaan, kyllä sen kengän kärjellä sai nostettua takaisin 12:24 <+ann> oli noissa jännät jarrutkin, liukkaalla takajarrut meni lukkoon herkästi 12:24 <+ann> mut ihan normaalia, tohonkin ominaisuuteen tottui 20:54 < xxx> ladassahan piti pitää kakkosvaihdetta kädellä paikoillaan kun muuten ei pysyny 20:54 < xxx> tämmönen kuultu jälkeenpäin 20:55 < xxx> ja takapenkin taitto ei toiminut. Tai siis ei se varsinaisesti rikki ollut vaan jumissa vain :DD 21:51 < ann> samara oli myös suht herkkä ruostumaan 10:37 < ann> samarassa oli pari kertaa käynnistysongelmia, mutta se johtui ihan sähköistä vaan ^ no hyvä että se johtui sähköistä vaan, eli ei haittaa vaikka ei lähde käyntiin 15:04 < ann> ei skodassa oo mitään vikaa 16:47 < ann> roomsterissa ei oo ollu ongelmia ... Auton myytyä: 09:50 < ann> ja siinä on nokkaketju myös mahdollisesti finaalissa 09:50 < ann> parempi ettei siitä oo mulla enää vastuuta 13:58 < ann> roomsterissa oli jotain jännää alustassa, sivuääntä isoissa liikkeissä < ann> kyllä roomsterissa kone tuntui ainakin ketjun äänten perusteella siltä että olisi ehkä kaivannut välittämistä enemmän < ann> roomsterissa oli ulkoinen antenni, silti sen radio rätisi paljon Tuuli vaan suhisee korvissa: 08:14 < ann> roomsterissa kuului tuuli jo satkun vauhdissa aika paljo 08:15 < ann> ... roomsteria sai ajaa kahdella kädellä tuulisella ilmalla, siihen sopivasta kulmasta tuleva sivutuuli sai hyvän otteen Seat toimii: 10:10 < ann> tarttis ilmeisesti hehkut vaihtaa, optimointityyppi kertoi et 2. sylinterin hehku ei toimi 13:37 < ann> mun piti hankkia sähkölämmityslaitteet et alhambran liukuovet (sähköllä) toimivat 10:41 < mann> webasto oli yks talvi vikatilassa ison osan ajasta, aika hidasta on lämpeäminen ilman 10:42 < mann> webaston vesipumppu oli rikki, ihan normaali vikaantuva osa vanhassa autossa EGR rikki: 11:13 < ann> uus egr ois maksanu jotain paljohkon, sen pois otto oli ilmainen operaatio optimoinnin (halvempi kun uus egr) yhteydessä < ann> autooni vaihdettiin uudet hehkut (4 kpl) 26.10.2020, ilmeisesti kolme hehkuista oli pimeänä Ja muutenkin ihan täydellinen - paitsi tuhnu: 13:42 < ann> lähinnä ohituskiihtyvyys oli tarpeettoman laimea tossa 13:28 < ann> ja optimoinnin jälkeen kulutus todnäk pienenee vielä ^ no ihan näin ei käynyt =( 12:50 < ann> tänään vaihdettiin abs-anturi ja asentotunnistin toiseen takapyörään seat mainittu: 18:02 < ann> seattikin teettää autoja tsekeissä jotta saadaan parempaa laatua 13:18 < ann> toverilla ollut ekaa korimallia oleva seat leon +5 vuotta, ilmastointi ei toiminnassa eikä se oo sitä korjauttanut 20:10 < ann> parilla autolla oon ollu tommosessa tilanteessa, vanhalla seat ibizalla ja samaralla, molemmissa oli huonot renkaat alla 21:56 < ann> MX1K--: oliko autoteamilla seatin merkkihuolto? 10:10 < ann> esim. seat miin sähköversiolla aika harva käy hesassa ja takas samana päivänä (vaatii ainakin paljon suunnittelua ja välilatauksen) 11:49 < ann> kaikkea kanssa, katsonut että vw sharan ja seatin vastine vois olla aika lähelle mikä vois kiinnostaa 20:51 < ann> oon aika isosti tehnyt kotiläksyjä, taitaa se opel vetää pisimmän korren: https://www.whatcar.com/news/used-7-seater-mpvs-tested-ford-s-max-vs-seat-alhambra-vs-vauxhall-zafira-tourer/n15133 15:05 < ann> niin vw-leiristä sharan ja alhambra on niitä mitä osuu aika samoihin kun zafira tourer 12:31 < ann> pistimpä vaihtokyselyn tästä: https://www.nettiauto.com/seat/alhambra/11522358 12:40 < ann> kahdella penkkirivillä tämmönen tavaratila: https://flockler.com/thumbs/4173/seat_alhambra_tavarat_s1800x0_q80_noupscale.jpg 12:47 < ann> B96:lla saisin vetää tolla seatilla maksimikuormaa 13:04 < ann> snowfake: mää nyt pyysin tohon seatiin vaihtohinnan, katsotaan mitä sieltä saa 14:27 < ann> hyvitys roomsterista 8100 e seatiin 15:16 < ann> seat-myyjä kovin haluais jo tehdä kaupat 22:07 < ann> ei, seat 22:07 < ann> https://www.nettiauto.com/seat/alhambra/11522358 22:11 < ann> kahdella penkkirivillä tämmönen tavaratila: https://flockler.com/thumbs/4173/seat_alhambra_tavarat_s1800x0_q80_noupscale.jpg 07:54 < ann> ja vaikka arvon alenema onkin mitä on, mutta jos olisin ostanut tommosen alhambran uutena kun ostin roomsterin, olisin joutunut maksamaan vielä enemmän tästä lystistä 07:55 < ann> joo, on toi seat silti varusteluunsa ja kilsoihin nähden ok hintainen 10:57 < ann> tossa 3,3 l v6:ssa on 285 Nm 4000 kierroksella, seatin 2.0 tdi:ssä 320 Nm välillä 1750 - 2500 rpm 12:50 < ann> seatissakin on pöydät etupenkkien seljänojissa 12:58 < ann> ssi: a6 avant 565 l, alhambra 809 l kolmas penkkirivi alhaalla 12:59 < ann> ssi: alhambra loistaa tossakin asiassa 13:02 < ann> eikä toi 7-paikkaisuuskaan oo hullumpi feature, alhambrassa/sharanissa sinne viimeisellekin riville mahtuu aikuinen 13:08 < ann> tossa seatissa on sähköisesti toimiva peräkoukku jo asennettuna 13:09 < ann> isällä on caddyssä oisko 1500 kg, vastaavalla tekniikalla kun toi alhambra paitsi caddyssä neliveto 13:11 < ann> eihän neliveto ois alhambraakaan haitannut, mutta kun köyhyys vaivaa niin ei tullu nelikkoa 09:42 < ann> tossakin seat alhambra on hiljaisimpien joukossa 09:55 < ann> satasen vauhdissa 4,5 dB ja 120 vauhdissa 4,4 dB ero roomsteriin, 120 vauhdissa hiljaisempi alhambra kun roomster satkussa 10:03 < ann> alhambraa ei ollu kun tsi:nä tossa vertailussa 10:05 < ann> mitä oon lukenut testejä ja vertailuja omassa autoluokassaan, kaikissa alhambraa kehutaan hiljaiseksi 10:22 < ann> ton alhambran omamassa on 1851 kg 10:23 < ann> samaa luokkaa kun alhambrassa koska paino 07:56 < ann> siinä on maksimivetopaino 1500 kg kun alhambrassa 2200 kg 21:07 < ann> MX1K: joko sulla on seat? 21:08 < ann> mulla voi olla seat huame :o 21:08 < ann> alhambra 21:31 < ann> ei oikein tossa alhambran kokoluokassa oo sähkövaihtoehtoja 12:42 < ann> näköjään alhambraankin on helppo vaihtaa tarvittaessa raitisilmasuodatin: https://www.youtube.com/watch?v=1xtHRdfHCa4 13:26 < ann> on muuten tossa seatissa ratissa vaihtolavat vaihteille myös 20:59 < ann> niijoo, löysin tänään alhambrasta lisää varusteita joista en tiennyt siinä olevan 21:28 < ann> roomster oli kolmenkympin auto, toi seat on ollu todnäk noin 60 ke auto uutena 21:30 < ann> oho, nyt trafilla näkyy vain seat omissa autoissani 12:45 < ann> kiinnostaako väkeä kuvat alhambran tavaratilasta? 21:47 < ann> ei seatinkaan osalta pitänyt paikkansa, sekin katsastettu tässä kesällä 23:13 < ann> on kyl seat erinomainen 08:15 < ann> seatilla tultiin eilen 08:23 < ann> seatissa oleva 2.0 tdi toki on :) 09:09 < ann> seatissa on reiluhko 70 l tankki 09:25 < ann> seatissa taitaa olla 18" 21:31 < ann> mä oon tykästynyt alhambraan 21:06 < ann> tilasin muuten seatiin uuden kumimattosarjan, kolmelle penkkiriville 21:54 < ann> snowfake: alhambralla kalliimpia kilsoja vielä kun jakautuu kaikki tän vuoden kulut (verot, vakuutukset jne) noin tuhannelle kilsalle 10:43 < ann> Tume^: seat alhambran ostin pari viikkoa sit 20:51 < ann> tänään asensin alhambraan uuden kumimattosarjan 10:20 < ann> ostin seat alhambran 09:02 < ann> mumuli: shoppailin seat alhambran 09:05 < ann> Lipton: missä vaiheessa seat alhambra on erityisen halpisratkaisu tila-autoksi? 21:35 < ann> otin äsken videon seatista! 21:14 < ann> lidlin parkkipaikalla oli vw sharan kun mentiin, tässä yhteiskuva missä vw sharan ja seat alhambra: https://i.gyazo.com/8ed47e0492a31039c9ef2f42d61708f3.jpg 21:57 < ann> seattiinkin menee 7-paikkaisenakin vielä matkarattaat helposti kyytiin 12:57 < ann> seat alhambra 13:00 < ann> noita alhambroja sai riittävän vanhoina eli halpoina 13:04 < ann> noita seatteja sais nelikkona myös, mutta sit auto on aina viispaikkainen 20:33 < ann> snowfake: postasin tänään seat alhambrasta esittelyvideon 21:16 < ann> seatissa on, kyllä se vaan helpottaa paljon 21:37 < ann> liityin tänään fb:ssä suomen seat-klubin ryhmään 09:43 < ann> seat alhambra on hieno 09:44 < ann> alhambra on vielä monta pykälää ylellisempi ja tilavampi 21:04 < ann> snowfake: on seatissa suht hyvin kaikkea 21:31 < ann> 690 kg kantavuus seatissa 21:46 < ann> mutta jos tässä jatkaa viisastelua, kerrottakoot, että ois tullu kalliimmaksi jos oisin ostanut suoraan uutena seat alhambran 21:47 < ann> seattini arvo on tippunut euroina enemmän uushankintahinnasta 21:50 < ann> huomenna pitäis tulla seatin mittariin noin 500 km 21:52 < ann> seatissa mm. pienempi ilmanvastus 21:02 < ann> tänään tuli noin 500 km seatin mittariin, iso osa kilsoista seitsemän päällä 21:51 < ann> "The SEAT Alhambra was a large multi-purpose vehicle (MPV)." 21:53 < ann> alhambra on 4,85 m pitkä 21:57 < ann> hynkel: aika vähän tota seatia isompia tila-autoja on 21:58 < ann> ja viiden hengen moodissa toi seatti meillä pääosin on, silloin siinä on ns. valtava tavaratila 21:37 < ann> tuli hiukan tarkemmin katsottua seatin huoltokirjaa, vaihteistoon on vaihdettu jo kahdesti öljyt, hihna hiljattain, kaksoismassavauhtipyörä myös ja tuulilasi 20:59 < ann> sekka2: tämmösen seatin ostin: https://www.instagram.com/p/CD6WDCNnCkS/ 20:59 < ann> seat on espanjalainen, vw-ryhmää 21:02 < ann> en mä seatia vielä pessyt 21:52 < ann> jyka: niin voi seatissakin käskyttää käsinkin jos haluaa 23:06 < ann> korjaan alhambrassa :) 23:11 < ann> sekka2: diesel tää seat joo on 23:20 < ann> tommonen alhambran kokoinen auto tehokkaahkolla bensalla veisi ns. simona ainetta 12:11 < ann> jos teettäis optimoinnin seatiin 12:20 < ann> mumuli: no vaikka alhambra 1.4 tai 2.0 tsi:llä vie enemmän 09:48 < ann> seattiini onkin päästähuijauspäivitys näköjään tekemättä 13:51 < ann> torstaina on päästöhuijauspäivityksen asennus seatiin 20:51 < ann> seatissa on leditakavalot 21:24 < ann> alhambrassa voi pitää automaattiasennossa niin valoisuuden mukaan menee päälle ja pois noi valot 09:06 < ann> mulla on seatissakin jarrutusenergian talteenotto 14:00 < ann> seatissakin on kääntyvät peilit, pidän toimintoa normisti pois päältä 21:15 < ann> viikonloppuna tulee taas muutamat sadat kilsat seatin mittariin 21:22 < ann> seatissa on vaan 320 Nm 21:24 < ann> turbokoneissa maksimiväännön alue on leveämpi ja matalammilla kierroksilla, seatin dieselissä maksimivääntö käytettävissä välillä 1750 - 2500 kierrosta 11:54 < ann> on kyllä loistava matkakumppani tuo alhambra, pitkilläkin siirtymillä hyvin miellyttävää, hiljainen kabiini, väljästi tilaa ja hienosti toimiva alusta 08:52 < ann> ja paljon alhambraa pienempi auto etenkin sisätiloiltaan 08:57 < ann> M1kk3: ootkos mk2 alhambraa/sharania testannut? 08:57 < ann> mä oon alhambraa ja glc:tä testannut 21:34 < ann> pehmeämmin alhambra kulkee kun roomster 11:52 < ann> tilasin muuteen seatiin optimoinnin 12:01 < ann> Tume^: tota seatia ois saanu 1.4 ja 2.0 TSI:llä myös, mutta ei oikein houkuttanut 12:04 < ann> tehokkain diesel ton ikäiseen seatiin oli 170 heppaa ja 350 Nm, optimoinnin jälkeen omassani on hiukan tota enemmän 12:32 < ann> alhambra kokonaispaino 2540 kg, omamassa 1851 kg 12:49 < ann> https://tekniikanmaailma.fi/olemme-kokoontuneet-saattamaan-automerkkien-hautausmaalle-alfa-romeo-giuliettan-seat-alhambran-ja-volkswagen-sharanin/ 08:21 < ann> kyllä alhambra aika paljon edellä autona on 08:30 < ann> jos nyt ostaisin pikkuautoa meille, vois hyvinkin mennä linjalle seat mii tai skoda citigo 10:39 < ann> onneks alhambrassa takana liukuovet, ne mahtuu missä vaan aukeamaan hyvin 10:44 < ann> https://tekniikanmaailma.fi/ford-galaxy-ja-seat-alhambra/ 13:19 < ann> seattini takasulka oli finaalissa, kävin samalla viikolla hakemassa uuden sulan 13:22 < ann> seatissani on paljon vähemmän melua kun skodassa oli 13:22 < ann> toi alhambra on varsin hiljainen auto 13:30 < ann> alhambra on kyllä miellyttävä pitkällekin matkalle, hiljainen, tilava ja mukava 13:56 < ann> alhambra on maantiellä erittäin hiljainen, 120 km/h vauhdissakin matkanteko on erittäin leppoisaa 09:54 < ann> toyotalta verso ja prius plus ois ollu selvästi pienempiä kun alhambra 10:53 < ann> Case_: seatissa 18" kesällä ja talvella taitaa olla 16" 13:16 < ann> seatissa on toki 13:17 < ann> joo, seat alhambra ja vw sharan tehtiin portugalissa 13:19 < ann> ei tossa seat-spesifistä oo kun keulan osia, ratin logo ja erimalliset takavalot 13:45 < ann> sami10k: skodalla ja seatilla on myös nelikkofarkkuja 14:46 < ann> seat alhambra on 4,85 m pitkä 15:04 < ann> alhambra ja sharan tulee samalta tehtaalta, sama kori, sama sisustus jne 21:05 < ann> seuraava katsastus seatissa näköjään viimeistään 13.7.2022 eli ei kannata hommata lahjakorttia 21:12 < ann> alhambra tuntuu siltä et sitäkin voi tulla pidettyä 20:48 < ann> seatin optimointi on ensi viikolla 14:35 < ann> meilläkin seatissa tommonen ominaisuus on, normisti toki pois käytöstä 09:53 < ann> mua äryttää ettei seat käynnisty ellen oo kuskin paikalla painamassa jarrua 10:03 < ann> seatissa on kans jarrutusenergian talteenotto 09:42 < ann> kyllä alhambra on käytössä miellyttävämpi 21:26 < ann> ei oo muuten tankkauskorkissa lukkopesää alhambrassa, roomsterissa oli 21:38 < ann> mut alhambran ostin maksaen koko kauppasumman kerralla 21:40 < ann> alhambra nyt oli tarkoituksella aika pienellä budjetilla tehty autohankinta 21:41 < ann> alhambrassa suurin arvon alennus on tapahtunut jo 13:12 < ann> 2.0 tdi ja seat täällä 21:27 < ann> muistaakseni seatin orkkisaluilla jotkut ihan ok:n näköiset nastarenkaat 20:51 < ann> seatissa on näppärä eväspöytä: https://i.gyazo.com/1b77a018669c87046ba4953d04bc552c.jpg 21:27 < ann> huomenna seat päätyy optimoitavaksi 13:48 < ann> seatissa pysäytettynä voit ottaa kokonaan jalat pois polkimilta 14:51 < ann> dsg:llä seattikin, tosin dsg-tyyppi seatissa on paljon kestävämmäksi tunnettu 19:20 < ann> seat on nyt optimoinnissa 13:32 < ann> tänään pitäis tulla seatia optimoituna kotipihalle! 09:18 < ann> nyt on seatissa lisää tehoa! 09:55 < ann> sen verta leveämpi toi alhambra, et mukava ajaa noitten ruutujen keskelle 10:02 < ann> jyka: kyllä nainenkin alhambraa ajaa 10:04 < ann> volvo v90 on pidempi kun alhambra 08:46 < ann> nyt seatissa taitaa olla 16" talvirenkaitten koko, kesällä 18" 08:48 < ann> toi alhambra on suht hiljainen 08:52 < ann> noh, sharan/alhambra on kaikissa vertailuissa ollut hiljainen, mitatut db-arvot ovat myös tasokkaiden premium-autojen luokkaa 21:15 < ann> seat alhambrakin joutui hyllytetyksi koska katumaasturit 21:45 < ann> 18" seatissakin kesärenkaina 13:23 < ann> sekka2: seatissa tuplasti tehoa :o 15:38 < ann> seatin edellinen omistaja kans tehnyt noin et mennyt maalit yhdestä kohtaa konepellin reunasta 16:50 < ann> on tääki, haluaisin tietynlaisen mallikohtaisen kumimaton alhambran tavaratilaan, ei meinaa löytyä 14:38 < ann> seatiini on tänään vaihdettu uudet hehkutulpat 12:17 < ann> alhambrasta sai plussaa 21:24 < ann> huomenna vaihdatan seatiin talvirenkaat 21:25 < ann> etm_: alhambra 14:54 < ann> alhambra on aika eri mukavuusluokassa kun noi berlingo ja sukulaiset 15:21 < ann> alhambrassa ei oo vararengasta ollenkaan eikä edes paikkaa sille 17:44 < ann> nyt on seatissa talvirenkaat 23:59 < ann> sekka2: mulla seatissa nastarenkaina hankookin halpamerkkiä, laufennia 12:13 < ann> Tume^: toisaalta toi katsastuslahjakortti oli enää marraskuuhun tms voimassa eikä alhambraa tarttee katsastaa nyt heti 15:17 < ann> alhambrassa on peruutuskamera myös, ei siinäkään pimeässä kuvasta erota juuri mitään 18:21 < ann> 70 l tankki alhambrassakin 21:03 < ann> vakioalustalla seatti kuten skodakin, maavara tommonen normi mitälie jonkun verran yli 10 cm 21:27 < ann> esim. seatin ostin ton asunnon tuotoilla 13:01 < ann> alhambrassa ja roomsterissa on nappula mikä resetoi paineanturin 21:06 < ann> seatia en oo katsastanut, seuraava katsastus vajaan parin vuoden päästä 21:20 < ann> alhambrassa on tämmönen: https://photos.app.goo.gl/uUHnYtgzL5xU1RHp8 22:44 < ann> mun seatiin vaihdettu kaks kertaa dsg-öljyt 08:35 < ann> seatin liikennevakuutus 176,34 e (bonus 80%) ja liittokasko (paras kasko, 70% bonus) 445,12 e 09:05 < ann> mulla bonus 80%, meni maksimiin nyt kun otin seatin vakuutukset 09:10 < ann> skodassa yksialueinen, seatissa kolmealueinen 21:16 < ann> toi on syy miks hommasin seatiin ylläpitolaturin 21:27 < ann> alhambrassa akku hiukan hankalassa paikassa ja vielä suojamuovi päällä, aika työläs laittaa napoihin laturia kii itse välillä joten ylläpitolaturi on enemmän kun pop 21:50 < ann> tänäänkin käytin seatissa ylläpitolaturia 22:02 < ann> maikkeli: 2012 on seatti 22:03 < ann> maikkeli: alhambra 10:45 < ann> matsu_: alhambrassa on suht reippaasti tehoa ja vääntöä 13:06 < ann> Sharan oli joskus muino Fordin, Seatin ja VW:n yhteistuote, mut 2010 eteenpäin pelkästään Seat ja Volkswagen tossa mukana' 14:48 < ann> tarttis varmaa seatin renkaille tehdä jälkikiristys 11:06 < ann> mullakin seatissa tullut egr:stä vikakoodeja, mut nyt se on ratkaistu 11:24 < ann> mä hommasin optimoinnin seatin koneeseen koska samalla tai alhaisemmalla kulutuksella on tarjolla selvästi enemmän tehoa ja vääntöä 13:44 < ann> itse pyöräilen ja seat on parkissa 13:56 < ann> mulla oli vakiona seatissa 140 heppaa ja 320 Nm, tuntui lukujaan tuhnummalta päästöhuijauskorjauksen jälkeen 21:06 < ann> haluatteko nähdä pari kuvaa aamulta (näissä mm. Seat)? 11:58 < ann> se pitää vielä mainita seatista, että vaikka se onkin tommonen pitkä ja korkeahko auto, sivutuuliherkkyyttä ei oo käytännössä yhtään 13:08 < ann> seatissa en oo vaihtanut vielä itse mut yhtä helppoa kun skodassa, ei vaadi työkaluja 10:29 < ann> seatin huoltokirjaa kans katselin 12:20 < ann> mun auto seat on, ei siinä koskaan ollu meidän taloudessa muita tietoja omistajajutuissa 21:44 < ann> joo, dacian lodgyn oisin saanut uutena melkein samalla hinnalla kun käytetyn alhambran 21:47 < ann> jyka: kyllä alhambraan aika paljon kaikkea on ollut tarjolla 13:33 < ann> joo, alhambrassa 700 mm ja 400 mm pyyhkijät edessä 20:47 < ann> tänään latasin seatin akun ylläpitolaturilla 20:54 < ann> alhambrassa saa paremmin putsattua lehdet pois 20:51 < ann> seatissa 70 l tankki ja ed tankkauksella meni 67,98 l dieseliä 21:32 < ann> mä en katsasta seattia 2021 21:34 < ann> seatissakin jopa ledejä 15:58 < ann> alhambrassa automaattisäätö valoille, koska xenonit, pakolliset niitten yhteydessä 20:53 < ann> Alhambra Nauvon lossilla: https://i.gyazo.com/97427764d2b38ee94a5160a0f11984c8.jpg 07:58 < ann> ei saa noin tiukkaan väliin pysäköityä alhambraa sen takia 21:17 < ann> on ollut lada, skoda ja seat 16:00 < ann> 2013 skoda, 2020 seat 21:15 < ann> tarvittais kaks autoa jos ajaisin alhambralla työajoa enemmän 21:26 < ann> aika saman kokoisia noi transit connect l2:t kun alhambra 21:39 < ann> https://tekniikanmaailma.fi/olemme-kokoontuneet-saattamaan-automerkkien-hautausmaalle-alfa-romeo-giuliettan-seat-alhambran-ja-volkswagen-sharanin/ 21:42 < ann> sharania katsoin kanssa, mut alhambroissa oli paremmin varusteita sopuhinnalla 21:43 < ann> samalta tehtaalta alhambra ja sharan 21:16 < ann> snowfake: mielummin mä seatinkin ostin käytettynä tommosen ikäisenä 08:32 < ann> nyt tuli oikean mallinen matto seatin tavaratilaan, sain reilu 40 e hyvityksen edelliseen malliin verrattuna (oli liian pitkä matto, sähköinen takaluukku ei tykännyt mennä kiinni) 12:08 < ann> ei seatissa mikään ominaisuus oo huonompi kun skodassa oli 12:09 < ann> rengel: niin, on alhambra/sharan ollut aika kallis auto johon saa paljon varusteita 12:14 < ann> tästä näkee seatin tiedot: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1171330.html 12:18 < ann> jos mulla olis seat bensalla (vaikka 1.4 tsi), kulutus ois varmasti isompi vielä 12:24 < ann> seatissa ja fordissa sadetunnistin toimii ok 12:45 < ann> on kyllä motariajossa seat paras auto mitä mulla tähän asti ollut 12:50 < ann> alhambrassa on paljon pienempi ilmanvastus kun roomsterissa 12:50 < ann> alhambrassa ei kuulu tuulen suhinat sisään noin yhtään motarillakaan, roomsterissa satasessa kuului jo paljon tuulen ääniä 22:08 < ann> auto hold toimii hyvin seatissa 21:38 < ann> Tume^: alhambra 21:55 < ann> ihan normaalia perheauton arkea alhambra viettää täällä meillä 11:31 < ann> huonosti tarjontaa, en halua nyt uutta ja seat on ihan tarpeeksi iso jo 09:51 < ann> alhambrassa on katto sen verta korkeammalla, et jos olisin kovin pätkä, olis hankalahkoa kattoa harjata lumesta 09:56 < ann> alhambran ilmanvastuskerroin on 0,29 09:56 < ann> "More than the pace of the Seat Alhambra, it is the refinement that impresses most. The most intrusive noise in the cabin at motorway speeds is some minor wind flutter over the A-pillars. Tyre noise is well suppressed and even wind flutter is better than others in the class because of the impressive drag coefficient of 0.29." 10:29 < ann> tein muuten nyt ohjauksen, eli https://alhambra.anni.eu menee autoni spritmonitor-tietoihin 10:48 < ann> seatissa radiokin kuuluu autopesussa ollessa ok joskin pesulaitteisto on se verta äänekäs ettei tuu kuunneltua 10:48 < ann> seatissa ei oo lainkaan autosta ulkonevaa radioantennia 13:18 < ann> ja alhambrassa akku on koteloitu ja puoliksi piilossa, hankalaa siihen laittaa latauspiuhoja kiinni niin toi ylläpitolaturi on itseni kannalta helppo ratkaisu, senku laittaa defan piuhan paikalleen 13:24 < ann> tältä näyttää alhambran konepellin alla: https://i.gyazo.com/72e25c335d5d51630bdb5df607457ea4.jpg 13:34 < ann> seatissa on lämmitetyt pesunestesuuttimet 14:56 < ann> kaikkea sitä kanssa, eksyin sivulle https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-seat-alhambra-2011-tammer-suoja-31016 09:44 < ann> eilen tuli oltua seatilla liikenteessä 14:06 < ann> ja seatissani ei ole vastuksia tuulilasissa 09:24 < ann> alhambralla saa vetää yli 2000 kg 09:30 < ann> caddyssä toki alusta on eri sukua kun alhambrassa 11:00 < ann> uudet matot ostin seatiin, se lukee spritmonitorissa kuluissa 11:00 < ann> seatissa on alut molemmille kausille 21:26 < ann> rahoituskulut alhambassa roomsteria pienemmät 12:19 < ann> alhambra käynnistyi eilen yli -20 pakkasessa ok 11:50 < ann> mulla on alhambrassa 20:57 < ann> alhambrassa on, tommosen isommankin auton peruttaamisesta tekee perin helppoa 11:48 < ann> miten alhambra on ankea? 12:04 < ann> alhambrani maksoi noin 15 ke 11:09 < ann> snowfake: alhambra vetää 2200 kg 21:10 < ann> haluatteko nähdä kuvan mis hämeenkatua, tyksin parkkipaikkaa ja alhambra? 21:12 < ann> on muuten vielä miellyttävämpi auto kaupungissakin alhambra vs roomster 21:33 < ann> noita alhambroja ois vielä vuosi sitten saanut tilattua uutena, mut tavallani speksailla varusteita olis maksanut ns. riittävästi 21:11 < ann> tuli varattua aika maanantaiksi alhambran varustelulle 21:18 < ann> suhteellisen helposti menee alhambraan vaunut ja rattaat: https://i.gyazo.com/d0a6ea001fa38bc9948a1ec3163330cf.jpg 21:36 < ann> jyka: enemmän tilaa alhambrassa 7-paikkaisenakin on kun useissa muissa 7-paikkaisissa euroopassa myytävissä 21:39 < ann> wikipedia: "The SEAT Alhambra is a large multi-purpose vehicle (MPV) that was built from the mid 1990s to 2020." 21:39 < ann> mä en ymmärrä missä vaiheessa seat alhambrasta on tullu erityisen pieni auto 21:04 < ann> snowfake: kyllä alhambraan mahtuu taakse kaksi lastenistuinta ja yksi aikuinen 12:10 < ann> mulla seatissa laakkoselta tullut ensiapupakkaus, seat ostettu k-caarasta 12:25 < ann> vararenkaalle ei oo jäänyt paikkaa 7-paikkaiseen alhambraan ja vakiona ollut runflat-renkailla 18:10 < ann> tallin jääkaappipakastin on kuskattu seatillani 21:22 < ann> DuckAvenger: tolla rahalla sais uudenkarhean alhambrankin hyvin varustettuna 21:55 < ann> sami10k: on toi alhambra jo aika iso 22:07 < ann> alhambrassa on hyvän mallinen tavaratila, kuten isossa farkussa mut tilaa joka suuntaan vielä enemmän 21:10 < ann> on kyllä alhambran kabiini mukavampi kun sähköllä esilämmittää sen aikaa kun tolpan ajastin antaa sähköä (reilu 2 h) 21:10 < ann> alhambra on vasta kolmas autoni 21:18 < ann> https://tekniikanmaailma.fi/olemme-kokoontuneet-saattamaan-automerkkien-hautausmaalle-alfa-romeo-giuliettan-seat-alhambran-ja-volkswagen-sharanin/ 21:19 < ann> alhambrassa katto yhtä korkealla tai korkeammalla kun useimmissa suveissa, mut lattia matalampana -> paljon isommat sisätilat 21:22 < ann> alhambran kanssa jokainen siirtyminen on nautinto 21:28 < ann> onhan alhambra paljon mukavapmi 22:21 < ann> alhambrankin varmasti sais helposti pakuksi, mut meidän perheen ajossa penkeille on käyttöä 21:53 < ann> 70 Ah akku alhambrassa kaiketi 21:03 < ann> seat on laadukas premium-auto 14:31 < ann> alhambrassa tulee täysin tasapohjainen tila, pituus 2 m, oikean etuistuimen saa myös alas ja se menee samaan tasoon kun noi muut alhaalla olevat penkit 14:41 < ann> alhambrassa on yks kassikoukku, roomsterissa oli kaks 14:41 < ann> alhambrassa koukku toimii parhaiten 7-paikkaisena, 5-paikkaisena tavaratilan pohja on liian korkealla 14:51 < ann> vw tiguan allspace, skoda kodiaq ja seat tarraco ovat sisätiloiltaan pienempiä vaikka samoille ostajille noita myydään 09:32 < ann> seatissa on autoliikkeen asennuttamat premium-linglongit kesällä 10:47 < ann> alhambra on märällä kutosella, ne kestäneet yleensä paljon enemmän rääkkiä ja kilsoja 15:47 < ann> alhambra on oikein hyvä, mutta voi olla että jossain vaiheessa talouteen halutaan toinenkin auto 15:49 < ann> alhambrassa on kätevää kun takaovet liukuovia, ne ei vaadi juuri tilaa auton sivulle 20:59 < ann> ihan ok, kerrossänky patjoineen mahtuu alhambraan vaikka neljä henkilöä kyydissä 17:36 < ann> seatin ostin etänä 11:39 < ann> alhambrassa on kolme valoklusteria katossa, joka penkkiriville 11:41 -!- Jiri changed the topic of #muropaketti to: just so you know < ann> alhambrassa on kolme valoklusteria katossa, joka penkkiriville 11:48 < ann> ajoltaan alhambra on kuten iso henkilöauto koska on sellainen 11:49 < ann> meidän perheelle alhambran tilat riittää 100% kerroista hyvin 11:50 < ann> toi transit connect on saman kokoinen kun alhambra, kyllä alhambra aika monta pykälää jalompi tuote on 11:51 < ann> kyllä alhambra seitsemälle on suht väljä, kunhan tavaraa vaan ei oo kovin paljoa mukana 12:49 < ann> en ostanut alhambraa alle 5 v ikäisenä 12:52 < ann> joo, ei toi meidänkään alhambra oo optimia jos sillä käydään kaupassa ja takas (reilu 2 km per suunta) 12:17 < ann> mä ostin siks dieselin kun alhambran bensavaihtoehdot on ei niin hyviä 21:34 < ann> tuosta 21:02 linkistä tuli mieleen, et alhambra on mun ainoa auto millä ne oo käynyt vielä ruotsissa 08:03 < ann> alhambralla nyt elokuusta eteenpäin 6618 km 08:48 < ann> on alhambra ton hintaluokan autoksi perin hyvä laite 09:17 < ann> alhambra oli jo valmiiksi vanha ja halvempi, siinä ainakaan euromääräinen lasku ei voi olla niin paljoa 21:51 < ann> seatissa ei lukkopesää kun kuskin ovessa, sekin peitelistan alla 21:42 < ann> ootteko te koskaan ajaneet alhambralla tai sharanilla? 21:44 < ann> alhambra ja sharan on ihan henkilöauto joka tehty henkilöauton osista henkilöauton alustalle 21:56 < ann> roomster oli 10,9 sek satkuun, alhambra oli samaa luokkaa vakiona, nyt menee paljon alle kymmeneen sekuntiin 10:14 < ann> mutta alhambra on aika paljon kehittyneempi tutoe 14:38 < ann> kyllä seat erinomaisesti palvelee 15:29 < ann> Lipton^: IKS-448 on seatin rekisterinumero, useissa kuvissakin näkynyt 21:33 < ann> rengasäänetkin on hyvin vaimennettu alhambrassa, nastojenkaan äänet ei paljoa kuulu edes kaupungissa 21:42 < ann> transit connect on noin yhtä korkea ja pitkä kun alhambra, transitissa saa tuulisella säällä pitää kahta kättä ratissa, alhambra on suht tunteeton sivutuulelle 21:43 < ann> alhambrassa on sähköinen ohjaustehostin ja mitä lukenut tm:n juttuja tosta, ohjaus osaa huomioida myös tien kallistuksia, tuulisuutta jne 12:16 < ann> seatissa on roiskeläpät eturenkaiden takana, ei takarenkaissa 21:57 < ann> alhambra on 4,85 m 13:46 < ann> hommasin kun alhambrassa ei tuu mukana renkaan paikkaustarpeita eikä pumppua, vararenkaalle ei oo paikkaa 21:24 < ann> ei ollu seat ilmainen 10:02 < ann> sami10k: kyllä alhambran 3. riville aikuinen mahtuu hyvin 10:25 < ann> ootko koskaan ollut alhambrassa tai sharanissa? 11:34 < ann> onko se sulta pois että alhambra on meidän perheelle sopiva? 11:57 < ann> snowfake: kokonaan mun maksama alhambra on 21:29 < ann> DuckAvenger2: alhambra riittää meidän perheelle hyvin 21:49 < ann> en oo missään vaiheessa maininnut, et alhambra olis suurin mahdollinen tila-auto 22:21 < ann> https://www.carwow.co.uk/blog/seat-alhambra-dimensions-0250 22:23 < ann> "Theres loads of head- and legroom for all passengers, and even the rearmost seats are spacious enough to carry two full grown adults on long journeys. This is thanks to the Alhambras tall, square body. Its one of the most spacious MPVs on the market." 12:38 < ann> jyka: oikein erinomainen käyttöauto toi alhambra on ollut 13:28 < ann> on muuten astetta tarkempi turvavyön käytöstä seatti 13:30 < ann> fasten your seat belt tai vastaavaa 13:49 < ann> seatissa on jakohihna, ei ketjua 13:56 < ann> Lipton^: vw sharan ja seat alhambra on samoja autoja 13:59 < ann> Lipton^: alhambra ja sharan on samoja autoja, samat mitat 13:59 < ann> Lipton^: alhambraa sai kohtuurahalla paremmilla varusteilla ja pienemmillä kilsoilla, siksi alhambra noista 13:42 < ann> muistaakseni alhambran konepellin alla mainitaan kaksi ilmastoinnin ainemäärää, oisko tossa etu- ja takaosalle eri järjestelmä 13:55 < ann> noissa vw-sukuisissa on ilmastoinnin automatiikka toiminut mielestäni ihan ok, skodassa yksialueinen ja seatissa kolmealueinen 22:23 < ann> en ostanu alhambraa uutena 22:25 < ann> roomsterissa oli kuiva seiska, alhambrassa märkä kutonen 14:05 < ann> alhambrassa on kehittyneemmät alustan rakenteet, sen kyl huomaa 13:02 < ann> DuckAvenger: nii, alhambralla 21:43 < ann> alhambrassa ja sharanissa 2. ja 3. rivi menee täysin tasaiseksi tavaratilan pohjaksi jos tarvetta